Geoblog.pl    ismat    Podróże    Zjedn.Emiraty Arabskie    Zwiedzanie Dubaju

Zwiedzanie Dubaju

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Dubaj

Rozpoczęliśmy zwiedzanie od Dubaj Mariny,największego portu jachtowego na świecie.Wokół super architektura-najwyższe w świecie budynki mieszkalne-400 m …Następnie sztuczna wyspa w kształcie palmy –The Palm Jumeirah .Na szczycie tej palmy zbudowano hotel Atlantis w którego podziemiach jest „zaginiona komnata”a w niej gigantyczne akwarium,które zwiedziliśmy.W sąsiedztwie zbudowano potężny akwapark z różnymi basenami,zjeżdżalniami,rurami,piramidami…Kolejką nadziemną magnetyczną udaliśmy się w kierunku nasady Palmy podziwiając architekturę na poszczególnych liściach…Następnie pojechaliśmy się podziwiać słynny żagiel Burij Al. Arab-7 gwiazdkowy hotel też zbudowany na sztucznej wyspie…/do niedawna najwyższy,teraz 4 na liście wysokościowców/.Trochę odprężenia wniosło zwiedzanie dzielnicy stworzonej w klimacie włoskiej laguny Madinat Jumeirat-Wenecja Dubaju.Kanały,pływające łódki,otoczone restauracjami,kafejkami…sklepiki z orientalnymi towarami…Kolejna „bomba” to centrum handlowe Emirates Mall w którym znajduje się m.in. stok narciarski z 2 trasami zjazdowymi i gdzie pada sztuczny śnieg…W następnej kolejności padło Muzeum Dubaju a stamtąd przeprawiliśmy się abrą/taksówką wodną/przez Dubaj Creek na targ przypraw i odwiedziliśmy Gold Souk,gdzie znajduje się największy pierścień świata 63 kg.Bardzo usatysfakcjonował nas przejazd najbardziej reprezentacyjną ulicąDubaju Szejka Zayeda,która doprowadziła nas do słynnego wieżowca 823 m.Burij Al Kalifa.Tam zakończyliśmy 2 dzień wycieczki przy pokazie tańczących fontann…