Geoblog.pl    ismat    Podróże    Maroko-2013r.    Marakesz-Casablanka-Rabat.-3 dzień

Marakesz-Casablanka-Rabat.-3 dzień

Maroko
Maroko, Casablanka

Casablanka jest największym miastem Maroka i gospodarczą stolicą kraju...Zwiedziliśmy plac Mohammeda V -administracyjne centrum miasta z architekturą neomauretańską i art deco...odbyliśmy spacer nabrzeżem portowym do wspaniałego meczetu Hassana II.Meczet jest najnowocześniejszą świątynią muzułmańską w Afryce Północnej i drugą co do wielkości po meczecie w Mekce budowlą sakralną.Imponuje swym ogromem i przepychem,ma największy na świecie,bogato zdobiony minaret o wysokości 210 m.W głównej nawie mieści się 25 tys.muzułmanów a na dziedzińcu 80 tys.W sali modłów zmieściłaby się Katedra Notre Dame ,lub Bazylika Św.Piotra...W nocy z minaretu wysyłany jest laser w kier. Mekki...Udało nam się zwiedzić tę Świątynię łącznie z podziemiami-Hammam i sale do ablucji...Odwiedziliśmy też Caffe-Rick,gdzie ponoć kręcono film z Bogartem...Po wspaniałym obiedzie udaliśmy się do Rabatu -stolicy Maroka...Byliśmy przed Pałacem Królewskim ,a także przy meczecie Hassana z XII wieku/niedokończonym/...później odwiedziliśmy mauzoleum Mohammeda V , które mieści grób Hassana II, poprzedniego króla Maroka a także zwiedziliśmy malowniczą Kazbę Udaja z monumentalną Bramą i ogrodami...